Credit Photo: Radio Delta
Siguranța celor care circulă pe Podul Suspendat peste Dunăre Tulcea – Braila nu este pusă în pericol absolut deloc, a anunțat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ca reacție la informațiile tendențioase apărute în spațiul public despre situația derulării contractului pentru proiectarea și construcția podului.
Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că „nicio secundă nu e pusă în pericol siguranţa cetăţeanului” în ciuda problemelor la pod şi a dat asigurări că recepţionarea obiectivului de investiţii nu se va face dacă nu vor fi îndepărtate toate neconformităţile.
CNAIR a subliniat faptul că contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia și nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract.
Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat :
– drumuri de acces (drumul spre Jijila);
– lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;
– efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranța circulației;
– lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.
În ceea ce privește problemele semnalate la pod, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat mai multe date pe acest subiect.
În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila.
Astfel, pentru monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o primă măsură a vizat următoarele :
– Monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după punerea în funcțiune cu încă 6 luni”.
– O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor.
– În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente
– La 2 săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer apariția de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul a justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariția văluririlor si presupusa încălcare a restricțiilor de trafic. Totodată a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții. Până în momentul de față, antreprenorul a intervenit de 3 ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023, Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură.
– Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a vorbit ieri despre faptul că, deși toate lucrările la Podul Suspendat peste Dunăre pe partea brăileană a malului Dunării au fost finalizate, compania „cam refuză” să facă notificarea și de aceea traficul din municipiul Brăila este dat peste cap și a dat de înțeles că este vorba de e o acţiune evident intenţionată din partea companiei, „dar cu şantajul nu merge, cel puţin în ceea ce mă priveşte”.
(surse info, foto : cnadnr.ro, fb grindeanusorin)