Credit Photo: Radio Delta
În contextul în care toate formele de violență, inclusiv bullyingul și cyberbullyingul, au efecte negative asupra fiecăruia dintre copiii implicați, fie că sunt autori, victime sau martori iar elevii care sunt victime ale violenței în mediul școlar au nevoie de sprijin pentru a-și gestiona emoțiile, Ministerul Educației a început publicarea unor informații și recomandări privind violența în școli, pe pagina sa oficială.
Instituția citată subliniază că este necesară intervenția imediată a adulților, pentru a se asigura un climat sigur pentru toți elevii iar prima „temă” abordată este legată de ceea ce pot face profesori pentru a sprijini elevii care sunt victime ale violenței:
– interveniți prompt când observați semne de violență și/sau sunteți solicitați de elevi;
– fiți empatici atunci când comunicați cu copiii/tinerii (victimele pot avea uneori convingerea că sunt prea slabe, că merită ceea ce li se întâmplă sau că nu au nicio putere pentru a gestiona situațiile dificile);
– sprijiniți copiii/tinerii să-și consolideze stima de sine, aprecierea pentru colegi și să-și dezvolte empatia;
– ajutați copiii/tinerii să învețe să aibă reacții sănătoase în situațiile de violență în școală, spre exemplu, încurajați comportamentele de solicitare a ajutorului în situațiile pe care nu le pot gestiona singuri;
– încurajați copiii/tinerii să intervină pentru a aplana conflictele și să raporteze situațiile de violență;
– implicați toți elevii să sprijine și să lucreze în vederea creării unui climat nonviolent, prietenos, sigur și favorabil incluziunii la nivelul școlii/clasei;
– încurajați implicarea victimei, atunci când este posibil, în activități cu ceilalți elevi, inclusiv cu elevii care au manifestat comportamente violente, pentru a dezvolta cooperarea și cunoașterea reciprocă;
– solicitați sprijinul profesorului consilier școlar și recomandați colaborarea tuturor actorilor implicați (elevi, părinți, profesori).
Următoarele teme adordate, ce vor apărea în postările viitoare, sunt :
– Ce efecte poate avea violența asupra autorilor, victimelor și martorilor?
– Cum comunicăm părinților informații privind implicarea copiilor lor într-o faptă de violență?
– Cum sprijinim formarea unor relații bazate pe respect între elevi?
(sursă info și foto : fb edu.ro)